9 razloga zbog kojih volim marketing

11 jul

Marketing je pričanje priča

Marketing je zapravo napredni način pričanja priča što jednom piscu u srcu dobro dođe jer može spojiti ugodno s korisnim. Pričate priče i još na tome zaradite. Ima li što bolje od toga? Vjerojatno da ali se trenutno ne mogu ničega sjetiti.

Marketing je super disciplina za sve one koji vole pisati i znaju pisati. Uspijete li se zaposliti kao copywriter (ili u malom marketinškom timu gdje ste sve što zatreba, a tu spada i copywriter) pisat ćete veliki dio dana i moći ćete iskreno reći da stvarno i uživate u svom poslu.

Mislite li da pisanje po narudžbi ubija kreativnost, varate se. Razvija je jer isprobavate različite teme i morate biti odlični u svakoj. Inače ste promašili karijeru.

U marketingu je opuštena atmosfera

Ako nešto ne volim to je onda formalna okolina. Ne bih bila presretna da moram svaki dan izgledati ozbiljno i strogo. U marketingu su stvari malo drukčije čak i ako nisu u ostatku firme. No, tu se podrazumijeva da ste kreativno opaljeni pa vam se i tolerira što nemate cipele na petu koje žuljaju, sako i košulju zakopčanu do vrata.

To opet ne znači da možete izgledati kao da ste se upravo ustali iz kreveta i odlučili pojaviti u kvartovskom kafiću ali činjenica je da možete puno više njegovati svoj individualni stil i upotrijebiti većinu odjeće koju već imate u ormaru. Nije zanemariva ni činjenica što vas nitko neće čudno gledati ako volite crnu boju i tirkizni lak za nokte.

Marketing je kreativan

Neovisno o tome radite li na novoj kampanji, pripremate li event, konferenciju za novinare ili nešto treće, morat ćete pokazati svoju kreativnost. Još ćete veću kreativnost morati pokazati kad otkrijete da za jako malo novaca morate napraviti puno toga. Tada nećete biti samo kreativni nego i na tragu Harryja Pottera.

Čarobni štapić na žalost nećete imati ali ćete zato morati razviti vještine kako iz ničega (ili minimalnog) napraviti nešto i još pri tome zaraditi. Ako to nije kreativnost s daškom magije na djelu, ne znam što je.

Marketing je izazovan

Baš zbog ovoga gore napisanog. Jedna stvar je sigurna, a to je da za marketing nikada nema dovoljno novaca. Kad je financijska situacija dobra i stabilna, morat će se malo štediti za krizna vremena koja mogu doći pa nema trošenja na marketing. Kad dođu krizna vremena, tek onda nema trošenja na marketing.

Iako se mnogi stručnjaci, marketinški naravno, uvijek bune protiv toga i naglašavaju kako na marketing uvijek treba najviše trošiti, nitko ih ne sluša. I nitko ih nikada neće slušati. Onog trenutka kad prodaja padne, za sve je kriv marketing jer ne znaju što rade.

Tako da, marketing je definitivno izazovniji nego što se čini na prvi pogled kad zamišljate hrpu kretivaca sa šalicama kave kako imaju brainstorming s MacBook laptopima.

Marketing je inovativan

Ništa nije gore nego biti kopija, potpuno jednak kao i konkurencija. Još je gore i teže zainteresirati kupce da vas primijete i zapamte ako se ničim ne ističete. Kako biste se istaknuli, morat ćete biti kreativni i inovativni.

Kad se bavite marketingom, puni ste ideja koje želite progurati. Neke će proći, neke neće jer će biti previše (skupe, provokativne, izazovne…nastavite niz) ali činjenica je da ćete neprestano smišljati nove načine da se istaknete i izdvojite se iz mase. Kad uspijete, bit ćete jako ponosni i nadat se da će vam isto tako proći i druge ideje koje imate.

Marketing potiče znatiželju

Jedan novinar mi je rekao da je znatiželja najvažnija osobina svakog kvalitetnog novinara. Ja bih samo dodala – i marketara. Želite li biti dobri u marketingu, morat ćete biti znatiželjni, a i poznavati barem osnove psihologije kako biste se što bolje mogli uvući ciljanoj publici u glavu.

Kod marketinga nema pogađanja i nagađanja. Nema metoda pokušaja i pogrešaka. Pogriješite li, izgubili ste jako puno novaca, a niste ostvarili zadano. To je katastrofa. Kako ne biste nagađali i pogađali te riskirali da postanete i sami promašaj, morat ćete analizirati svoju publiku.

Morat će vas zanimati tko su, što su, s čim se bave, koliko zarađuju, gdje žive, imaju li djecu, kućne ljubimce, ako da koje…Morat će vas zanimati koliko imaju godina, što vole raditi u slobodno vrijeme i što ručaju svaki dan. Morat ćete ih super upoznati kako biste im mogli kreirati proizvod po mjeri, a uz to i zaraditi.

Marketing je vezan uz tehnologiju

Od marketinga je još samo bolji digitalni marketing, a živimo u vremenu u kojemu se digitalni marketing podrazumijeva. On više nije opcija nego uvjet želite li uspjeti u kompetitivnom svijetu. Za jednog ljubitelja ili ljubiteljicu tehnologije, poput mene, nema ništa bolje od digitalnog marketinga.

Osim što ćete morati smišljati nove i inovativne strategije, morat ćete biti i jako dobro upoznati s modernom tehnologijom. Volite li tehnologiju i uživate pratiti najnovije vijesti i trendove, bit ćete u sedmom nebu. Osim toga, trebat će vam i vrhunski gadgeti kako biste uspješno obavljali svoj posao što je samo jedan odličan dodatak.

Marketing je konstantno učenje

U marketingu jako dobro vrijedi ona izreka da je stalna samo promjena jer se u njemu trendovi neprestano izmjenjuju. Ono što danas donosi rezultate, najvjerojatnije neće donositi i sutra, a to znači da ćete neprestano morati tražiti nove načine i metode kako se zavući pod kožu svoje publike.

Ne mijenjaju se samo trendovi, bavite li se digitalnim marketingom, morate biti na samom vrhu poznavanja društvenih mreža, blogova, medija i platformi na kojima boravi vaša ciljana publika. Morat ćete puno učiti ali ako vas to zanima, nećete se buniti.

Marketing je i analitika

Mislite li da je marketing pravo zanimanje za vas jer ste kreativni, a mrzite brojeve, varate se. U marketingu su brojevi važni. Prvo pitanje koje će vam svatko postaviti je koliko će to koštati i što će dobiti za svoje novce.

Morat ćete znati izračunati kako ćete vratiti investiciju i još na njoj zaraditi. Morat ćete znati jako dobro raspolagati sredstvima kako bi vam ostalo dovoljno za sve što ste zamislili. Nećete se stalno baviti brojevima ali određeni dio dana hoćete i morat ćete biti dobri u tome.

Sketched_decorative_element-12

Čitav blog pročitajte ovdje.

Marketingorbis.com

(Visited 57 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+

Comments