5 savjeta kako iz skupova izvući najveću korist

15 apr

Seminari, simpoziji, susreti, savjetovanja, sajmovi, konferencije, kongresi, okrugli stolovi, dani otvorenih vrata, svi oni imaju nešto zajedničko – odlična su prilika za razmijeniti iskustva i saznati nešto novo. Ali i za upoznati druge ljude, predstaviti sebe i ono što radite, uspostaviti kontakte i u konačnici razviti poslovanje.

A seminara, simpozija, kongresa i konferencija nam u današnje vrijeme ne manjka. Vrlo je vjerojatno da pozive primate svakodnevno, elektroničkom ili običnom poštom, sve sami šareni prospekti, mnoštvo obećavajućih tema, atraktivne lokacije, predavači zvučnih imena.

Ići ili ne ići pitanje je sad?

Znajte cilj – zašto idete i što želite postići?

Vrijeme je najoskudniji resurs današnjice. Čak i ako ne morate platiti kotizaciju, investirate svoje vrijeme i energiju. Nemate li cilj, kako ćete znati jeste li ih uložili ili uzalud potrošili?

Morate, dakle znati zašto idete. Ipak, s ciljevima ne treba pretjerivati. Događanja na skupovima su u mnogome izvan vaše kontrole. Ne znate hoće li doći onaj kojeg očekujete, hoće li sadržaj izlaganja biti u skladu s najavljenim i hoće li organizatori održati raspored događanja ili će u zadnji čas doći do nekih izmjena. Nemojte frustrirati sami sebe prevelikim očekivanjima.

Postavite jednostavan i ostvariv cilj i nekoliko alternativnih, za slučaj da stvari krenu drugim tijekom.

Prethodno proučite materijale

Proučite dostupne materijale – koje su teme, tko su predavači, tko bi još mogao doći, koga biste željeli sresti, kako će se predstaviti vaša konkurencija?

Orijentirajte su u prostoru u kojem će se skup održavati – pogledajte tlocrt, saznajte gdje su predavaonice, a gdje izlagači koje želite posjetiti. Proučite raspored predavanja i odredite koja želite čuti. Ako se više izlaganja odvija paralelno, izbor može biti težak. Dolazite li još s nekim podijelite zadatke, napravite plan i iskoristite maksimalno to kratko vrijeme koje vam je na raspolaganju.

Ponesite svoje posjetnice

Uistinu je čudesno kako je taj staromodni kartončić preživio razvoj tehnologije, telefone, e-mailove, mobitele, prijenosna računala i elektroničke organizere koji stanu u džep muške košulje. Ne bez dobrog razloga.

Pružajući nekome svoju posjetnicu pružamo mu prije svega osnovne podatke o sebi – tko smo, gdje radimo, na kojoj smo funkciji i kako može doći do nas. Ali, to je ujedno i poziv na daljnje kontakte, obećanje moguće suradnje, izraz ljubaznosti. Je li vam se ikad dogodilo da nekome pružite posjetnicu, a on vam ne uzvrati svojom? Kako ste se osjećali u tom trenutku? I što ste na kraju mislili o toj osobi? Sigurno ništa što biste htjeli da netko misli o vama.

Nosite zato svoje posjetnice uvijek sa sobom, strateški raspoređene po torbama, novčanicima i rokovnicima – i neštedimice ih dijelite sugovornicima. Ionako će se promijeniti broj telefona ili ime ulice prije nego plasirate svih tristo komada koje ste naručili.

Spremajte tuđe posjetnice

S tuđim posjetnicama treba postupati pažljivije. Kad ih primite, odmah pročitajte sadržaj. Nemojte ih samo gurnuti u džep i okrenuti se drugoj osobi u društvu. Osim što nije pristojno, nije niti korisno za razvijanje dobrih odnosa i uspostavljanje novih kontakata. Primjetite zanimljivo ime, pitajte čime se tvrtka bavi, razjasnite naziv odjela i koja mu je uloga u tvrtki, raspitajte se o eventualnim poznanicima.

Japanci navodno na vizitke stavljaju i fotografiju – za nas malo neobičan, ali sigurno praktičan običaj. U nedostatku fotografije koja bi vam kasnije rekla o kome se radi, rukom na primljenu vizitku dodajte datum, mjesto i nešto što će vas podsjetiti tko se krije iza tog imena. Dodajte i vezu prema drugim osobama, tko vas je upoznao ili koji su vam zajednički poznanici.

Imajte praktičnu torbu

Jedna od osobitosti naše kulture je da se na skupovima zanimljiviji i važniji razgovori vode u predvorju i u pauzama nego u predavaonicama i tijekom predavanja. A to znači da ćete razmjenu vizitki i prospekata često morati obaviti stojeći, balansirajući s čašom u jednoj ruci, tanjurom u drugoj i radnim materijalima pod pazuhom.

Organizirajte se. Predvidite što će vam sve trebati, gdje ćete spremati prikupljene prospekte i materijale, gdje stoje vaše vizitke tako da ih možete izvlačiti jednom rukom bez gledanja i gdje ćete spremati one koje dobijete od vaših sugovornika.

Manager.ba

(Visited 101 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+

Comments