18 konkretnih savjeta da postanete bolji “networker”

25 sep

Svako od nas svakodnevno se suočava sa nedostatkom vremena i energije da uradi sve što što smo zamislili. Ali, postoji mnogo tehnika koje podižu produktivnost.

1. Razlučite šta je stvarno važno zato što za 5 godina, 80 odsto onoga što uradite danas neće se pretvoriti ni u šta. To je samo puka zauzetost.

2. PRAVILO 2 MINUTA: Ako možete nešto da uradite za 2 minuta (kao što je odgovaranje na mejl, ili neki kućni posao), uradite to odmah. Planiranje za kasnije, oduzeće vam više vremena.

3. PRAVILO 5 MINUTA: Najveći lek protiv odugovlačenja jeste da postavite cilj ne da završite ogroman, zahtevan zadatak, već da radite na njemu 5 minuta. Otkrićete da će vam lakše biti da nastavite nakon tih 5 minuta, kako uđete u to „stanje uma“.

4. Sajnfildov (Seinfeld) lanac produktivnosti: Ako želite da budete dobri u nečemu, radite to svakog dana. Uključujući i Božić, Uskrs, druge praznike… Nema izuzetaka.

5. Male navike, povezane sa pravilom od 5 minuta, pomažu da brzo stvorimo dobre navike.

6. Nemojte se uvek uzdati u pamćenje. Čak i da ste veoma dobri u tome, nemojte sve „trpati“ u glavu. Zapišite u beležnik, napravite svoju to-do listu, bilo na papiru, ili na telefonu ili računaru.

7. Nemojte se zatrpavati alatima. Izaberite samo jedan ili dva koji vam odgovaraju. Mnogi hvale Cultured Code i Google Calendar. Nije bitno šta koristite (i olovka i papir su sjajni), ako razumete sledeće pravilo —>

—> 8. Rutina pobeđuje alate. Potrebna vam je disciplina i to znači dve stvari: Možete da planirate svoj dan ujutru, a na kraju dana napišete kratku evidenciju dana. Na taj način možete jasnije da uvidite šta vam je bitno, odbacite beskorisne poslove. Takođe, štedite vreme.

9. Utvrdite vreme koje vam je potrebno da završite zadatak – 30 minuta radite samo na zadatku koji je bitno da uradite. Ništa drugo: Nema telefona, mejlova, pričanja, Fejsbuka… Ništa drugo.

10. Svi to radimo, a stručnjaci upozoravaju da je potpuno pogrešno – prva stvar koju uradimo ujutru na poslu jeste proveravanje mejlova. Takođe, nemojte to raditi ni pred spavanje. Pokušajte da elektronsku poštu proveravate tri puta dnevno, u 11 pre podne, a zatim u 14 i u 17 časova. Vaš inbox nije vaša to-do lista. Svaka poruka bi trebalo da bude zadatak koji treba završiti, važan dokument koji treba sačuvati. U suprotnom mejl bi trebalo da bude izbrisan.

11. Ista stvar je sa telefonskim pozivima. Nemojte uvek biti dostupni. Kada želite da se odmorite ili da uradite nešto važno, utišajte telefon, a javite se kasnije.

12. PRAVILO NZ3 – Najvažnija tri zadatka. Počnite sa najvažnijim, i to neka bude prva stvar koju ćete uraditi ujutru.

13. Snaga volje je ograničena. Nemojte misliti da će vam volja pomoći kad zapadnete u nevolju. Donesite važne odluke ujutru i automatizujte sve ostalo (delegirajte ako možete). Mnogi veoma zauzeti ljudi ne gube vreme na donošenje nevažnih odluka – na primer, šta će obući na poslu.

14. Najmoćnija stvar. Uvek pitajte šta je najmoćnija stvar koju možete da uradite. Onda primenite pravilo broj 4.

15. Rizikujte. Nemojte mnogo „glancati“ – kako kažu u startap svetu, „ako vas nije bar malo sramota onog što ste napravili, onda ste zakasnili sa izbacivanjem tog proizvoda.“

Pitanje možda zvuči banalno, ali u poslednje vreme sve je više onih koji ne žele da gube vreme na sitne, i prilično

16. Pritisak može da učini čudo. Koristite nagrade ili društvenu obavezu da biste se motivisali.

17. Brišite. Govorite „ne“. Ignorišite. Nemojte slepo pratiti raspored. Mnogi vas zbog toga možda neće voleti, ali ćete imati vremena da radite važne stvari.

18. Odglumite da se nekompetentni, ili da niste sposobni za određeni zadatak. To je diplomatski način da primenite prethodno pravilo.

Superzena.b92.net

(Visited 187 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments