12 savjeta kako napraviti super posjećenu i zanimljivu Facebook stranicu koju će svi željeti pratiti

28 apr

Želite znati kako napraviti Facebook stranicu, tako zanimljivu i neodoljivu da će je svi htjeti pratiti? Ako je odgovor da, nastavite čitati.

Kroz ovih 12 primjera, pokazaću vam male tajne Facebooka i podijeliti sa vama savjete koji će sasvim sigurno povećati posjećenost vaše stranice.

Krajem prošle godine, uradio sam ovu infografiku o tome kako je izgledao jedan minut na internetu u 2016. godini.

Pogledajte samo ovaj podatak, preko 700,000 Facebook logina svakog minuta!

Neosporno je da je Facebook kreirao nove vidove komunikacije u današnjem svijetu. Jednostavno, svi su na Fejsu danas. Kada upoznate neku djevojku koja vam se dopada, više je ne pitate za broj telefona, već joj tražite Facebook profil. Taman da joj malo bolje pogledate slike, vidite čime se bavi, šta voli, šta ne voli…

Pogledajmo sada i sljedeće statistike;

– 61% malih biznisa koristi Facebook kao osnovni vid marketinga
– Na Facebooku trenutno postoji preko 50 miliona stranica
– Skoro 40 miliona stranica su mali biznisi
– 75% kompanija promoviše nešto barem jednom sedmično na Facebooku
– Preko 2,5 miliona stranica plaća Facebook oglase
– Danas Facebook ima skoro 1,8 milijardi korisnika

Nije teško zaključiti da iz dana u dan, Facebook postaje sve dominantiji alat za komunikaciju, ali i jedan od najboljih alata marketing 21. vijeka.

Uzmite samo ove podatke gore. Sve ove cifre i statistike i shvatite da do svega ovoga, do svih ovih ljudi, možete da dođete potpuno besplatno.

Ali da li je sve ipak tako divno i krasno?

Ali, ta čuvena uzrečica koje baš i nisam ljubitelj.

Nekako u životu, mnogo puta ima ono ali.

Ali u školi kada odgovaraš za peticu pa ti učiteljica kaže “To je bilo super, ali samo da si znao ono jedno pitanje, bila bi petica, ovako četiri.

Ali kad si na razgovoru sa posao pa ti kažu “Bili ste jedan od najboljih kandidata, ali smo se ipak odlučili za nekog drugog.”

Ili ono ali kad upoznate djevojku koja vam se dopada i sve idu super i onda jedan dan vam kaže “Vidi, sve je ovo super, ali ja ipak i dalje nisam prebolila bivšeg momka.”

E takav jedan ali je i sa Facebookom.

Usljed ovolikog broj sadržaja, u posljednih par godina, došlo je do drastičnog smanjenja organskog dosega. Prostije rečeno, ne vidimo sve što se objavi. Da ste stranicu koju sada imate, napravili prije recimo 5-6 godina, kada biste nesto objavili na njoj, većina ljudi koji vas prate, vidjela bi vašu objavu.

Danas, više od 1,500 postova bori se za svoje mjesto u vašem News Feedu svakog sekunda. Preko 3 million linkova se podijeli na Facebooku svakog sata!

To je i razlog zašto stranice od hiljade pratilaca, nerijetko dobijaju svega po koji lajk na svoju objavu.

Pogledajte samo stranice koje vi pratite.

Vjerovatno redovno izbacuju sadržaj, ali koliko toga vi zaista vidite?

Pojedini smatraju da je Facebook smanjio doseg kako bi ljudi počeli da plaćaju za svoje objave.

Upitani da li je to istina, u Facebooku odgovaraju?

No. Our goal is always to provide the best experience for the people that use Facebook. We believe that delivering the best experiences for people also benefits the businesses that use Facebook. If people are more active and engaged with stories that appear in News Feed, they are also more likely to be active and engaged with content from businesses.

I ovo je zaista ovako.

U pitanju je kompanija koja služi skoro 2 milijarde ljudi. Svjesni su da je iskustvo njihovih korisnika iznad svega. Oni znaju da ljudi više vole da gledaju slike svojih prijatelja nego tamo neke reklame, te zbog toga i smanjuju doseg na stranice koje se promovišu jer bi to bilo jednostavno previše sadržaja. Oni moraju filtrirati informacije koje šalju korisnicima te prednost daju ličnim stvarima.

Kako onda izboriti svoje mjesto u News feedu?

Facebook je kao Google. On koristi algoritam kako bi vam u svakom trenutku u News feedu prikazao najbolje rezultate za to što tražite. Uostalom evo šta oni kažu.

Dakle, cilj News feeda je da isporuči odgovarajući sadržaj, odgovarajućim ljudima u odgovarajuće vrijeme, kako oni ne bi propustili bitan sadržaj.

Ali koji su to parametri koji određuju šta je najbolje za mene?

Facebookov algoritam uzima u obzir na stotine različith stvari pomoću koji selektuje ono šta će vam prikazati, ali se one mogu sumirati na ovih 5.

Ovih 5 faktora, čini okidač u tome da li će se vaš post, slika, video ili šta god ste postavili, prikazati u News feedu druge osobe.

Sada kad smo vidjeli kako Facebook funkcioniše, pređimo na konkretne stvari. Želim da vam pokažem kako možete iskoristi ove podatke i napraviti stranicu koja razvaljuje. Pokazaću vam kako iskoristiti maksimum od svoje Facebook stranice i kako napraviti stranicu potpuno unikatnu i drugačiju kroz ovih 12 savjeta.

Jeste spremni?

Krenimo.

Savjet 1 – Postujte sadržaj koji je viralan

Krenimo od osnova. Stvari koje postavite na vašu stranicu, zadržavaju se tu određen broj sati. Logično.

E sad, taj broj sati, zavisiće od interakcije korisnika na tom sadržaju prije svega. Ukoliko recimo vaša slika dobije nekih 5-6 lajkova i nema niti jedan komentar, za očekivati je da će u roku od desetak sati ona nestati sa News feeda i nikada se više neće pojaviti.

Sa druge strane, zamislite da ste objavili sliku koja je rasturila. Dobila par hiljada lajkova, ljudi komentarišu, šeruju…Za očekivati je da će ova slika nekome iskakati i nekoliko dana nakon objave.

Viralan sadržaj će vam donijeti nove pratioce i lajkove, nešto što svi želimo, zar da?

Kako onda kreirati viralan sadržaj koji će ljudi dijeliti, komentarisati, klikati?

Evo nekoliko ideja.

  Emocije

Marketing se svodi na vrijednosti i emocije. Ponudite ljudima vrijednost i probudite njihove emocije i to je to. Tačka. Nema dalje. Zamislite kako bi neko reagovao ako bi vidio ovu sliku iznad koje stoji poruka.

„Sjećate se dječaka iz Afrike koje je ostavljen da umre bez roditelja. E pa ovo je njegov prvi dan u školi. Duša mala.“

Neka digne ruku onaj bez srca koji bi ostao imun na ovog mališana?

    Nadopuni rečenicu

Ukoliko želite da ljudi komentarišu neki vaš post, ovo je sjajna opcija. Započnite rečenicu i ostavite prazno polje da oni sami završe misao. Vodite računa da im ponudite više izbora kod opcije koju će unijeti.

Nešto nalik na ovo što je uradio McDonald’s ili Calvin Klein.

   Citati, citati, citati

Možete ih mrziti, ali citati provjereno pale. Zanimljiva slika u pratnji sa nekom inspirativnom porukom, na nekom finom fontu, uradiće posao.

   Pitajte ih da izaberu

Postavite im pitanje šta im se više dopada. Ponudite im dvije opcije i zamolite ih da u komentar iznesu onu koju preferiraju. Nešto kao ovo.

What kind of dog are you?

    Slike koje ne prodaju

Šta god da prodajete, nemojte to prodavati. Barem ne stalno. Često viđam stranice koje samo kače cijene stvari koje prodaju, pod izgovorom da imaju „tešku nišu“ i da nemaju mnogo izbora. Budite kreativni. Simpatični. Budite kao Nutela.


    Ponudite vrijednost

Spomenuo sam da su vrijednost i emocije najbitnije stvari u marketingu. Pružite svojim pratiocima sadržaj koji će im koristiti i iz kojeg će nešto naučiti. Pokažite im da dominirate poslom kojim se bavite.

    Slike lica i šarene slike

Ukoliko želite da privučete pažnju ljudi, koristite lica. Lica, posebno ona koja gledaju direktno u vas, dokazano privlače pažnju tvrde psiholozi. Drugi od načina je korišćenja posta sa mnogo boja.

Savjet 2 – Kreirajte Facebook grupu

Već sam pisao o tome kako kreirati dobru Facebook grupu, onu koju će svi pratiti i koja će raditi na promociji vrijednosti vašeg brenda. Grupe su sjajan alat za sve koji žele da promovišu određenu vrijednost. Upamtite, tu je razlika. Promovišete vrijednost, ne brend.

Želite da na jednom mjestu okupite sve ljude koje dijele ista uvjerenja i vrijednosti koje vi imate.

Jedan od najvećih benefita Facebok grupe danas, je mogućnost stvaranja zajednice, ali i mnogo veći reach i engagement u odnosu na stranice. Ryan Stewart uradio je istraživanje i uporedi reach na Facebook stranici i Facebook grupi.

Kao parametri, uzeta je njegova stranica od 660 lajkova i Facebook grupa od 660 članova, a na njima je podijelio identičan tekst. Rezultat je pokazao da je tekst koji je Ryan podijelio na grupi, dobio 122 otvaranja, a onaj na stranici svega 8. To je preko 15 puta više!

Cifra od 122 otvaranja na 660 članova je čak 18%. Zamislite da imate ovu brojku otvaranja sa nekoliko hiljada članova u grupi?

Facebook grupe jedan su od najmoćnijih alata za promociju danas. Međutim, da biste došli u fazu da vaša Facebook grupa ima vrijednost i veliki broj članova, potrebno je dosta vremena. Ne možete jednostavno stvoriti grupu i čekati da se nešto desi. Morate uložiti mnogo rade i odricanja kako biste motivisali ljude da nešto postavljaju kod vas. Ali ako uspijete da odradite stvari koje sam gore naveo, u dobroj ste poziciji da napravite jednu moćnu grupu koja rastura.

Savjet 3 – Postujte u pravo vrijeme

Sigurno ste već negdje čitali o tome kada je najbolje postovati na Facebooku. Neki kažu da je to ujutro kada ljudi ustaju i krenu na posao, neki u toku dana, drugi opet savjetuju da postujete naveče kada su ljudi obično kući i odmaraju.

Koga sad poslušati?

Pa Facebook.

Sve što treba da uradite je da u vašem admin panelu kliknete na Insights pa na Posts i dobićete statistiku koja vam pokazuje kada su vaši pratioci najviše online. To izgleda ovako.



Savjet 4 – postavite video direktno na Facebook

Od juna 2014. godine, Facebook bilježi preko 1 milijardu video pregleda dnevno. Ukoliko skrolujete vaš News feed, primjetićete da je iz dana u dan, sve više video sadržaja. Video definitivno dominira u 2017. godinu i sve su pretpostavke da će njegova dominacija da se nastavi u narednom periodu.

Kako bi olakšao ljudima pregledanje videa, Facebook je uveo „auto play“ opciju.

Čim se zaustavite na nekom videu, on kreće da se pušta i kao takav, mnogo je lakši za pregledanje od videa sa Youtuba koji ćete linkovati i na kojeg ljudi moraju klikati.

Facebook isto tako tvrdi da su interakcija na videu, čak 135% veće nego na slikama.

Zašto onda ne iskoristiti ovu priliku?

O čemu trebate voditi računa kod Facebook videa?

Zanimljiv thumbnail – Kako ljudi skroluju kroz svoj News feed, zastaće kod stvari koje će im privući pažnju. Thumbnail koji je zanimljiv, šaren, pokazuje neku osobu ili zanimljivu poruku, ima mnogo veću šansu da privuče nekoga da pogleda video, nego neki običan thumbnail.

Call to action. Na kraju svakog videa, obavezan je call to action. To izgleda ovako.

Kako ovo napraviti?

Kada učitate vaš video, idite na “Edit Video” te ćete pod poljem “Call to Action” pronaći različit broj mogućih opcija na koje želite da ljudi kliknu (Learn More, Watch More, Shop Now, Book Now, Sign Up and Download).


Tagujte druge stranice. Na kraju, kada ste sve odradili i spremate se objaviti video, još jedan način kako možete povećati njegov doseg je da tagujete ljude koji su doprinjeli stvaranju videa, ili koji su relevantni za njega. Možete tagovati i ljude koji su vas inspirisali da ga snimite.

Savjet 5 – Budite raznovrsni i ne pretjerujte

Prije nego nastavimo, imam jedno pitanje za vas. Koja je prva reklama koja vam ovog trenutka pada na pamet?

Šta je to što vam je privuklo pažnju? Sigurno nešto neobično i drugačije, zar ne?

Ljepota marketinga je upravo u toj kreativnosti i slobodi koju nam daje i mogućnosti da budemo drugačiji.

Zašto onda ponavljati stvari ili kopirati?

Budite svoji. Budite posebni. Varirajte. Nemojte postavljati samo slike ili samo videa. Napravite balans zanimljivog, edukativnog, kratkog i dugačkog. Dajte svojim čitaocima od svega po malo.

Nemojte pretjerivati. Ovdje posebno mislim i na hashtagove. Prema istraživanju koje je sproveo Socialbakers, veliki broj hashttagova, vodi do smanjenja interakcije.

Savjet 6 – Kreirajte malo drugačiju nagradnu igru

Nagradne igre su sjajna stvar da promovišete vaš brend. Međutim, jedan od glavnih problema zašto neke nagradne igre ne uspiju da ispune očekivanja, je što se kao nagrade, poklanjaju stvari koje ljudima suštinski nisu interesantne. Nerijetko se poklanja ono što ta osoba ima kod sebe i što joj je besplatno. Uopšte se ne vodi računa da li ta publika to želi da dobije.

Kako izgleda nagradna igra kod nas?

Stranica želi da se promoviše. Međutim, tek počinju sa radom i nemaju mnogo novca da ulažu. Onda odluče da urade “win win situaciju” (barem oni to tako vide) i kao nagradu ponude dvije majice i dva rokovnika sa svojim logotipom, jer eto, ljudi žele da imaju njihov logo na majici. Logično.

Onda sve tu upakuju bombastičnim naslovom „Osvojite vrijedne nagrade“.

Na kraju se onda pitaju zašto nagradna igra nije prošla kako su zamislili…

Ljudima se j…za vaše majice i rokovnike. Ne žele ni da se potrude za to. Da ste Coca Cola, možda bi neko šerovao vaš post. Možda. Ovako, zaboravite.

Jedino što ljudi žele je da budu u centru pažnje. Žele da ih neko cijeni, voli, hvali na sve strane.

Šta mislite što žene šalju recepte u one časopise i nadaju se da će to neko objaviti?

Nije njima stalo do tih 20 maraka što će osvojiti. Njima je stalo do toga da neko vidi njihovu sliku u tom časopisu.

Sliku koju će ona sa ponosom pokazivati svim ljudima oko sebe i čuvati uramljenu negdje u stanu. Stalo im je da čuju komentare poput „evo je naša medijska ličnost“, “naša zvjezda” i slično.

Ljudi vole da budu cijenjeni i prihvaćeni. Dajte im priliku, stavite ih u centar pažnje i obožavaće vas.

Jeli to znači da ne teba poklanjati fizičke proizvode?

Ne znači naravno. Kampanja sa vrijednim nagradama poput auta i stanova, sigurno će izazvati dobar odaziv. Ali ukoliko ste tanki sa budžetom i nemate novca na rasipanje, dijeljenje tek tako po koje majice neće učiniti stvar.

Ono šta možete uraditi je poznato pod nazivom „Hide the ball marketing“ i odlično je za portale i blogove koji žele da povećaju posjećenost i broj otvaranja stranica.

Recimo da kao ja vodite stranicu za putovanja i želite ljudima da poklonite dvije avio karte za putovanje u Rim. Objavite post u kojem ćete napisati kako poklanjate dvije avio karte za Rim i da je nagradna igra otvorena do nekog datuma.

Onda napišite kako je ta ista slika sakrivena u jedan od postova na vašem sajtu/blogu i da će onaj koji prvi pronađe tu sliku, dobiti nagradu. Sakrijte tekst na nekom starom mjestu, tamo gdje nikada neće tražiti i vidjećete kako će pročešljati čitav vaš sajt tražeći jednu sliku.

Probajte.

Savjet 7 – Fokusirajte se na jednu stvar

Vaši pratioci dnevno vide na stotinu različitih slika, videa, gifova i sl. Stoga je bitno iskorisiti svaki adut koji imamo, kako bismo im privukli pažnju da pročitaju tekst ili pogledaju video koji ste upravo podijelili.

Često pišem o jeftinim kartama za putovanja. Dajem ljudima savjete kako da putuju sa što manje novca, kako da uštede novac, te nerijetko imam tekstove na temu „8 savjeta kako kupiti najjeftiniju avio kartu“ ili „6 načina kako pronaći smještaj na putovanju“.

Ali dok pišem, obično preferiram neki savjet više nego neki drugi. Za neki sam siguran da ga niko nije čuo i da ga ne zna, siguran sam da će oduševiti. Za drugi opet mislim da je ok, ali ništa wow.

Umjesto što ćemo podijeliti tekst i napisati „Pročitajte kako možete putovati jeftinije nego ikada prije“, zašto ne obratiti pažnju na jedan poseban dio teksta, onaj koji nam se najviše dopada i za koji znate da će oduševiti. Navedite konkretne benefite savjeta koji dajete i šta ljudi dobijaju od toga.

Debbie Hemley, to radi sjajno.



Savjet 8 – Koristite emotikone

Neki će reći da ne djeluju profesionalno. Drugi da nisu za ozbiljne firme. Treći da ih koriste samo mladi. Međutim, bilo da ih volite ili ne, značaj emotikona je iz dana u dan sve veći i oni su svuda oko nas. To je činjenica. Počelo je kao dodatak slanju sms poruka, a danas se sve češće koriste i u biznisu. Kao najbolji dokaz ovome je podatak koji je objavio Gugl u decembru prošle godine da se dnevno na internetu pošalje skoro 6 milijardi emotikona!
Uzmimo za primjer ovu dvije poruke.

Poruka 1

Poruka 2

Na koju poruku biste vi bolje reagovali?

Istraživanja sprovedena na Florida Institutu za tehnologiju pokazuju da slična poruka gore napisana, zvuči manje negativno ukoliko je praćena emotikonom.

Koji je značaj emotikona?

Mnogo puta za vrijeme pisanja nekog teksta niste u mogućnosti da ispoljite ton kojim želite da dostavite određenu poruku. Korištenjem simbola ovog tipa, unosite ljudskost u to što pišete i pomažete drugoj strani da vas bolje razumije. Ono što je isto značajno za emotikone, je što nam pomažu da smanjimo broj riječi koje bismo koristili u poruci, jer ovako imamo više mogućnosti da iskažemo cilj koji želimo da postignemo.

Emotikoni na Facebooku

Vjerovatno smo svi do sada barem nekada koristili opciju za iskazivanje osjećanja prilikom pisanja nekog posta.

Facebook je uvođenjem opcije u kojoj možemo da iskažemo osjećanje prilikom nekog posta, pokazao značaj koji emotikoni imaju u svakodnevnom životu.
Koji emotikoni se najviše koriste na Facebooku?

Vidimo da su i najčešće korišteni simboli na najvećoj društvenoj mreži danas.

Savjet 9 – Napravite „grešku“

Ovo je jedna od taktika koja će vam vrlo vjerovatno donijeti veću interakciju na stranici, ali je morate koristiti vrlo pažljivo.

Prije neki dan, vidio sam kod jednog stranog marketara ovu objavu.

“The iPhone 6 was just announced….”

iPhone 6, zar nije iPhone 7 već izašao?

U roku od deset minuta, na desetine komentara koje dijele moje razmišljanje krenulo je da se slijeva. Svi su počeli da ga ispravljaju. U roku od sat-dva, broj komentara dostigao je stotinu.

Onda mi je kliknulo!

Naravno da on zna koji iPhone je izašao i naravno da nije slučajno ukucao pogrešan broj. Uradio je to namjerno.

Zašto bi neko napravio javnu grešku namjerno pitate se?

Sjetite se početka priče i toga kako je organski doseg na Facebooku iz dana u dan sve manji. Potrebni su nam načini da privučemo pažnju ljudi, da izazovemo njihovu reakciju i komentar, a budimo realni, ljudi jedva čekaju da hejtuju nešto.

Čim napravite bilo kakvu malu grešku, svi će potrčati da vas isprave.

Iskoristite to na pametan način. Tamo gdje neće zaboljeti vas i vaš kredibilitet. Razmislite o načinima kakve greške možete napraviti kako biste izazvali komentare.

Savjet 10 – Budite prirodni

Bilo da vodite Facebook stranicu za multimilionsku kompaniju ili pravite minđuše, vrlo je važno ostati prirodan.

Trudite se dati svojim pratioca „behind the scenes“ sa vremena na vrijeme. Razgovarajte sa njima kao sa svojim najboljim prijateljem.

Savjet 11 – prvo organski doseg, tek onda plaćanje

Ukoliko planirate da promovišete neki post, nemojte to raditi odmah po njegovoj objavi. Pustite ga da stoji i jedan dan, kako bi nakupio što veći organski doseg.

Ovo radite iz razloga što ovako promovisan post, Facebook već vidi kao zanimljiv. Neko je već klikao na njega, otvorio ga, komentarisao, stoga on očito vrijedi. Novac koji uplatite za promovisanje sada, donijeće vam bolje rezultate nego da ste uradili odmah po objavi.

Šta se krije iza ovoga?

Spomenuo sam vam kako je Facebook pametan i kako radi u interesu svojih korisnika. Kada promovišete nešto, on prvo želi da vidi koliko je kvalitetna stvar koju želite promovisati. Ukoliko je sadržaj koji promošite totalno loš i nekvalitetan, on će vam uzeti pare, ali će ga zato poslati minimalnom broju ljudi kako bi vam „pošteno uzeo pare“.

Sa druge strane, ako promovišete sadržaj koji već ima solidnu interakciju, Facebook dobija signal da je u pitanju nešto kvalitetno i kao takvo, želi da ga prikaže svojim korisnicima.

Stoga, prvo organski, pa tek onda plaćajte.

Savjet 12 – Pratite statistiku

Sve je ovo super i sjajno, ali ukoliko ne pratite rezultate svoga rada i ne vodite statistiku, džaba vam sve. Morate imati jasan cilj gdje idete i kako ćete do toga doći.

Facebook je pravi mali raj kad su statistike u pitanju. Šta god želite da pratite ovdje možete naći.

Nešto za kraj

Kako bi ovaj tekst imao konkretnu vrijednost, predlažem da izaberete jednu ili dvije stvari koje vam se dopadaju i testirate ih dvije nedjelje. Nakon toga uzmite drugu ideju i testirajte je. Javite mi kakve rezultate imate i kako napredujete.

Consultin.ba

(Visited 3.922 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments